Oktober

Hej! Åh jag har tänkt varje dag senste veckan att jag ska skiva något men har inte lyckats få ihop ett enda inlägg... Men vi har varit förkylda och lite trötta och där med inte gjort sådär jättemycket spännande på sistone. Det är skönt och lyxigt att faktiskt inte behöva gå ut när man inte känner sig på topp (i vanliga fall går jag till jobbet så länge jag inte har feber eller spyr typ), så jag passar på att utnyttja det lite, hehehe....
 
Men imorgon måste vi gå ut, för vi har fått tid på Helsestasjonen (BVC). Har fått byta nu efter vi har flyttat, så blir första gången på nya stället. Olivia ska få vaccin igen (en spruta i varje ben), stackars. Förra gången skrek hon som en stucken gris i typ en kvart efteråt, men fick i alla fall inga andra biverkningar så får vara glad för det. 
 
Ingefärste med citron och honung är gott när man är förkyld. Jag brukar hacka några cm färsk ingefära och koka med en halvliter vatten i typ en halvtimme. Super när man ammar och måste vara lite försiktig med läkemedel/kosttillskott.
 
I söndags tog vi oss ut på en promenad hela familjen. Har hittat en jättefin park här i närheten av där vi bor. Den söta nalledräkten Olivia har på sig fyndade jag på Cubus här om veckan för 99 kr (halva priset) :D är glad för att det börjar bli lite kallare ute nu så man får börja med lite gosiga höst och vinterkläder hihi. 
 
Allmänt | |
#1 - - Lena:

Hoppas att ni håller er friska nu! 😊 Bra tips på "förkylningsdryck" låter ganska gott också faktiskt!
Lycka till på Helsestationen med sprutor och annat!
Kram mamma

Upp