BVC och MiniSats

Igår var vi på Helsestasjonen (BVC) för Olivias 8-månaderskontroll. Allt såg bra ut som vanligt, hon har växt en del sedan sist och är nu 72cm lång och väger drygt 7,9 kg (trodde dock hon skulle väga mer hehe). Vi bokade in ny tid för både 10 mån och 1 års-kontroll vilket kändes lite sjukt.. Hon blir stor så fort lilla skruttisen ❤️

Och idag har vi varit på Elixia (SATS). Jag skaffade gymkort där igen nu i slutet på december efter drygt ett års uppehåll. Så idag körde jag ett pass med min PT (man får två tillfällen gratis när man blir medlem) och Olivia var på MiniSatsunder tiden. Känns bra att jag kommit igång med träningen igen och är ju toppen att det finns möjlighet till barnpassning. Olivia har varit så glad så båda gångerna jag hämtat henne där hittills 😊

Annars så försöker vi (precis som alla andra) vara lite nyttigare här hemma efter nyår och undvika socker så gott det går. Jag vann passande nog ett paket med lite olika sötningsprodukter i en adventstävling, som jag tänkte använda till att baka något gott i helgen med. Är egentligen lite småskeptisk till konstgjorda sötningsmedel och försöker alltid att söta med naturligare saker som honung eller dadlar annars, men ska bli kul att få testa lite nytt. Tänkte bl.a göra en morotskaka med Sukrin Gold och melis i frostingen. Återkommer med recept om det blir bra. 😊

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Stor hon blir gullungen! 💕
Åh va bra att det finns barnpassning på gymmet! Det underlättar ju väldigt för dig.
Kul att du hade sån tur att få en vinst i tävlingen. Morotskaka är ju mums! 😋
/kram mamma

Upp