Värmlandsbesök och hälsosam rulltårta

Hej hej! Olivia sover som en stock och jag ligger i soffan och slappar lite efter att våra gäster har åkt hem. Min mamma kom hit i föreväg igår och sov över och sen kom pappa, mormor och morfar hit idag för att gratta mig som fyller år på måndag. Supermysigt och jag fick en sån himla bra present, nämligen en massagebänk! Så nu kan jag börja göra lite behandlingar hemma 😊

Till fika bakade jag en "nyttig" rulltårta som jag sötade med

Tagatesse

istället för socker. Skulle aldrig köpa hem det själv eftersom jag inte haft några bra tidigare erfarenheter av sötningsmedel, men detta vann jag i en tävling så tänkte att jag lika gärna kunde testa det. Och vet ni vad, jag blev positivt överraskad! Ingen äcklig eftersmak eller bismak utan det smakade precis som en vanlig rulltårta. Så det kommer jag definitivt använda igen 😊 använde bara potatismjöl i rulltårtan också så den blev glutenfri och fyllningen bestod av mosade hallon + lite Tagatesse.

Nu ska vi snart sätta på andra avsnittet av Ett år med Gilmore Girls och starta lördagsmyset här hemma. Ha en fortsatt trevlig helg hörni 💜

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Tack själv för trevliga dagar 💕
Ha en fortsatt go helg! Hoppas att presenten ska komma till nytta! 👍😍

Upp