Ändrade planer, påsk & ettårskalas

Hej på er!
Sorry igen för den dåliga uppdateringen. Blogglusten kommer och går i perioder och den sista tiden har jag haft så mycket annat i huvudet.

Det var meningen att jag skulle ha börjat jobba igen nu, men istället blir jag hemma (mer eller mindre) fram till 1 juni! Av olika anledningar kommer jag inte fortsätta på mitt gamla jobb, utan istället bli egen företagare (!!!) och hyra in mig på en salong till sommaren. Så det är mycket blandade känslor just nu. Det var absolut inte detta jag hade tänkt, men samtidigt det jag har drömt om ganska länge.

Mattias hade redan blivit beviljad sin pappaledighet när jag fick reda på att jag inte kan fortsätta på mitt jobb, så nu är vi båda hemma tillsammans större delen av tiden vilket ju är superlyxigt. Är lite smått orolig för ekonomin just nu bara, men det löser sig på ett eller annat sätt. Som alltid.

Olivias ettårsdag närmar sig också och jag har börjat tänka ut lite smått hur vi ska fira och vad jag ska baka för godsaker. Det lutar åt att det blir ett sockerfritt kalas, eller åtminstone en sockerfri tårta så att Olivia också kan få äta (för nej jag tänker inte ge henne något socker i första laget, blir lite irriterad på folk som tycker att "det är synd om henne som inte får äta godsaker" när hon är såhär liten. Jag försöker bara göra det bästa för mitt barn - och mig själv och alla andra, för socker är inte bra för någon. Läste en bra artikel idag av Edward Blom om detta)

Men först och främst ska vi njuta av påsken som kommer firas i lugn och ro här hemma i Oslo. Tänkte göra vegetariska "köttbullar", aubergine-"sill" och färga lite ägg. Och så baka någon god, hälsosammare kaka 😊

Hoppas ni alla får en fin påskhelg. Kram 💜

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Klart man ska undvika socker så länge det hår! Det kommer tids nog ändå. Men nåt gott måste man få ibland ändå. Frukt , bär och nötter kan man göra mycket av! 😋
Kram på er och Glad Påsk ! 🐥🐣
Mamma

Upp