Sliten mamma

 

Godmorgon. Olivia vaknade precis från sin förmiddagslur som hon alltid tar efter att ha varit vaken 1,5-2 timmar på morgonen. Idag var jag tvungen att lägga mig och sova då jag med, var (är) såååå himla trött!!

Hon har haft en låååång period nu med dålig sömn och gnäll. Vissa nätter vaknar hon bara 2-3 gånger, men de allra flesta nätterna senaste 2-3 månaderna har hon vaknat typ varannan timme... kollade återigen i min app som jag har i telefonen och enligt den (den stämmer inte alltid, men ofta) är hon är inne i nån typ av fas just nu. Appen säger också perioden snart är över och då kommer hon in i en "glad" period - håller tummarna HÅRT för att det är sant!

 

Man känner sig som en så dålig mamma när ens barn aldrig är nöjd, även om jag vet att jag gör mitt bästa och det inte är mitt fel.. Det värsta är ju att jag inte har någon här (förutom Mattias) som jag kan be om hjälp. Min mamma var här i helgen och passade henne lite så att jag och Mattias kunde gå ut och äta för oss själva och det var guld värt, men det skulle vara så otroligt skönt att få sova ut en natt. Hon har slutat ta nappen också av någon anledning och vill bara ha tutten hela tiden, annars hade det kanske varit liiiiite lättare. Men men, nu ska jag inte klaga mer, var tvungen att skriva av mig lite bara haha 😊

Ska se om vi orkar ta oss ut på en promenad snart, sen kommer Mattias hem ikväll efter att ha varit borta på jobbresa i två dagar ❤️

 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Det blir bättre ska du se! Hon är ju pigg och glad på dagarna lilla ❤️!
Vi kan passa henne när ni kommer nästa gång! Så får ni tid för er själva!
Kram på er!
Mamma 😍

Upp