Veckans vegetariska

 
Röd tomat- och linssoppa
 
Det här är en av de första vegetariska rätterna jag lärde mig att laga, och den har blivit lagad många gånger sedan dess pga att den är så god, nyttig och enkel. Och billig! 
 
Ingredienser: 
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 färsk röd chili
en burk krossade tomater
grönsaksbuljong 2 tärningar
1 liter vatten 
2 rivna morötter
2 dl torkade röda linser
salt och peppar
 
Hacka lök, vitlök och chili. Fräs i olja ett par minuter. Tillsätt krossade tomater, grönsaksbuljong och vatten och låt koka upp. Skölj linserna och tillsätt dem, de rivna morötterna samt salt och peppar. Koka ca 15-20 min. Servera med en klick creme fraiche och ett gott bröd! 
Recept | |
#1 - - Lena:

Den där är riktigt god!
Jag testade den för ett tag sen när jag fick receptet av dig.
Har glömt bort den . Måste göra igen!
/mamma

Upp